جبهه سایبری صفر و یکی ها

/ افسر جنگ سایبری در پنج شنبه 20 آذر 1393 / تعداد بازدید : 225

به گزارش مدیر گروه فعالیتهای باشگاه خبرنگاران قرارگاه فضای مجازی ناحیه شهید بهشتی در مصاحبه با جناب آقای محمد حسین علی مددی، معاون محترم فضای مجازی ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی از حضور جهادی در عرصه فضای مجازی، استفاده از آموزش و آینده پژوهی به عنوان مهمترین راهبرد استراتژیک خبر داد.

 

با سلام لطفا کمی راجع به مسائل فضای مجازی مقدمه ای بفرمائید؟

در دنیای بسیار روبه رشد و روبه جلو امروز استفاده از ابزارها، تاکتیک ها و روشهایی جهت پیشبرد اهداف و افکار آن ملت یک ضرورت است ؛ حال اگر ملتی بخواهد بهترین باشد و در قلبها بماند که دیگر تکلیف آن معلوم است.

 

-در مقدمه از تاکتیک نام بردید تاکتیک امروز برای رویارویی با دشمن چیست؟

دشمن بسیار در این عرصه فعال است که البته این هم از خوی استکباری آنهاست یعنی این فضا را برای خدمت به مردم راه نینداختند بلکه اهدافی داشتنه و دارند حالا در کنارش یه کارهای کوچکی هم به اسم مردم انجام می دهند. دشمن برای ضربه زدن به ما وارد این عرصه شده است و با قدرت هم کار می کند این یک امر بدیهی است که هر جا دشمن حضور داشت ماهم باشیم و چه بسا باید پیش بینی هایی بکنیم و اینده پژوهی هایی انجام بدهیم در جهت فهم اعمال و رفتار دشمن در اینده .

 
 
-نقش آینده پژوهی و پیش بینی رفتار دشمن را در برنامه ها چطور ارزیابی می کنید ؟ مثل اینکه شما برنامه ها و معاونت هایی در این باره دارید؟
 
با عنایت به اینکه دشمن مستمرا در حال کار و فعالیت است، ما نیز بالطبع برای مقابله شرعا و عرفا مکلف هستیم مطابق وضعیت دنیای امروز پیشرفت کنیم و از روشهای علمی و نوین امروزی مانند برنامه ریزی استراتژیک که با آینده پژوهی گره خورده استفاده نمائیم. در حوزه جنگ نرم بخصوص بخش فضای مجازی نیز همین راهبرد را در پیش داریم.
ما بطور دقیق با برنامه ریزی و دقت عمل می کنیم که در مقابل دشمن یک حالت منعطف و آماده داشته باشیم یعنی هر طور که دشمن وارد عرصه شد ما بصورت خودکار و هدفمند به سبک و سیاق متناسب به مقابله با تهدیدات او عمل خواهیم کرد و او را کنترل می کنیم. ونکته آخراین که برنامه های آموزشی و کارکاهی خوبی هم در این قرارگاه، هم دیگر مراکز و کانونهای فضای مجازی این مجموعه به حول قوه ی الهی خواهیم داشت.
 
 
-سوال من این است که آیا همه ی این عرصه بعد جنگ نرم است یا خیر ؟ شما چه کرده اید؟
 
البته قبلا هم گفتم بخشی از این فضا المان ها و خاصیت های خود را دارد قسمتی هم کارکرد خبری و قابلیت اطلاع رسانی دارد.
همین بحث اطلاع رسانی را شما ببینید چقدر وسیع است گرچه عده ای همیشه قصد فرافکنی دارند و بنگاه های خبری ، اخبار را معامله می کنند اما بحث اطلاع رسانی جدی است.
شاید خوب باشد این را هم بگویم ما در دوهفته ی اخر سال 91 که سایت را راه اندازی کردیم که قسمتی از اهداف خبری و بصری ما را پوشش می دهد در عرض همین دو الی سه هفته بیش از ده هزار نفر بازدیدکننده از سایت وجود داشته است این یعنی استفاده مثبت و به جا از فضای مورد نظر که ما برنامه های زیاد و خوبی را در این باره نیز داریم.
 
 
-میتونم بدونم چطور این میزان بازدید کننده را به خود اختصاص دادید؟ آن هم در ایام تعطیلات نوروز؟
 
البته که این لطف دوستان است که شامل این مجموعه شده است اما نحوه ی تنظیم و ترسیم سایت در نمای کلی یک بحث است ؛ دسترس آسان بحث دیگر و مهمترین بحث آن روزها استفاده از فضای مورد نظر برای پیگیری اردوهای عظیم و با شکوه راهیان نور در کشور و بطور خاص ناحیه شهید بهشتی.
ما در این قسمت با یک ابتکار کوچک اخبار ، تصاویر ، فیلم و داستان ها و....را به صورت فوری و با یک دپارتمان خاص در اختیار همه ی بازدیدکنندگان قرار می دادیم.
 
 
-آیا صرفا فقط به کارهای خبری پرداخته اید یا در مسیر آموزش نیز قدم برداشته اید؟
 
باید بگویم که اصل و پایه این برنامه ها مسئله آموزش است. در فضای این چنینی که به سرعت در حال تغییر و به روز شدن است هر روزباید آموزش دید باید برنلمه داشت باید خود را هم سطح رقیب و بالاتر از ان نگه داشت در این جاهم ما به 900 نفر از بسیجیان و پایوران اموزش های خاص و مهارت های عمومی را آموزش داده ایم.
ابتدا سطح را تعریف ، در زیرسطوح شاخه ها را احداث و بر روی این شاخه ها برنامه های ضروری و کاربردی را ارائه کرده ایم.
 
 
در پایان آینده این برنامه ها و فضا را چگونه ارزیابی می کنید؟
 
خوب بحمدا.. گام های مثبت و خوبی برداشته شده است کارهم زیاد شده است و کارهای زیادی هم روی زمین مانده که به حول قوه ی الهی تمامی کارها با سرعت و هدفمند تر و با اراده جمعی دوستان بسیجی و با همت جهادی انجام خواهد گرفت و مطمئن باشید در اینده اخبار خوبی در این حوزه خواهید شنید. در اینده و فرصت های دیگر به مرور این برنامه ها خواهیم پرداخت در پایان از همه ی مسئولان و مدیران مرکز و کانونهای حوزه ها و پایگاهها، اساتید بزرگوار بسیجی(هئیت علمی دانشگاهها) و فرماندهی محترم ناحیه،جناب آقای یعقوبیان و معاونت فاوا، جناب آقای خیاطی پور کمال تشکر و قدردانی را اعلام می نمایم.
-ممنون از اینکه این فرصت را در اختیار ما قرار دادید.
 
محمد گودرزی - مدیر گروه فعالیتهای باشگاه خبرنگاران قرارگاه فضای مجازی ناحیه شهید بهشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








:: موضوعات مرتبط: بسیج و فضای مجازی , , بسیج و فضای مجازی , ,

درباره ما


جنگــ امروز جنگــ صفر و یکی هاستــ !
  • ناحیه کاربری


    • عضو شوید


      نام کاربری
      رمز عبور

      :: فراموشی رمز عبور؟

      عضویت سریع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
  • عضویت در خبرنامه

    • براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود...



  • آمار بازدید

    • آمار مطالب

      :: کل مطالب : 47
      :: کل نظرات : 9

      آمار کاربران

      :: افراد آنلاین : 1
      :: تعداد اعضا : 25

      کاربران آنلاین


      آمار بازدید

      :: بازدید امروز : 130
      :: باردید دیروز : 2
      :: بازدید هفته : 133
      :: بازدید ماه : 641
      :: بازدید سال : 1375
      :: بازدید کلی : 45088
بچه های قلم پایگاه شهید آوینی کلیپ روشنگری حزب الله سایبری شاهین نا پیروان ولایت عمارنامه

:: کلیپ برتر

---------------------------------------

×
کلیپ برتر

:: حمایت از ما

جبهه سایبری صفر و یکی ها

-------------------------------------
جبهه سایبری صفر و یکی ها

×
حمایت از ما

:: تبلیغات

جبهه سایبری صفر و یکی ها

×
تبلیغات